FAQ

 Producten en betalen

 Bezorging en retournering

 Accountinformatie

 Feedback en/of ontevredenheden

 Producten en betalen

Waarom zijn de producten van redcoon zo aantrekkelijk geprijsd?
Door zo efficiënt mogelijk grote aantallen in te kopen, de processen zoveel mogelijk te automatiseren en de kosten (huur, bedrijfspand en personeel) goed te beheersen, kan redcoon je de scherpste prijzen aanbieden.

Zijn de producten nieuw?
Ja, alle producten zijn nieuw en worden geleverd in de originele verpakking. Alle producten komen van geautoriseerde handelaren; de fabrikant heeft deze handelaren toestemming gegeven om hun producten te verkopen.

Wat is een ‘Europees model’?
Een zogenaamd Europees model is identiek aan een Nederlands model, maar is vaak voordeliger. Europese modellen zijn bestemd voor de Europese markt en dus ook geschikt voor verkoop in Nederland.

Als een witgoedapparaat, bijvoorbeeld, een tekstpaneel heeft, is de Europese variant niet helemaal gelijk aan het Nederlandse model: bij een Europees model zal het tekstpaneel Duitstalig zijn. Verder hebben Europese modellen printers, in tegenstelling tot de Nederlandse versie, een Duits- of Engelstalig tekstpaneel.

Daarnaast wordt bij een Europees model vaak geen Nederlandstalige handleiding meegeleverd. Je kunt echter steeds vaker kosteloos een Engels- of Nederlandstalige handleiding downloaden vanaf de website van de fabrikant of via een zoekmachine.

Bij een EU televisie wordt vaak CI+ voor Nederlandse kabelmaatschappijen niet ondersteund. Uiteraard werken deze televisies wel gewoon met een losse decoder.

Hoe kan ik bij redcoon betalen?
redcoon biedt een groot aantal betaalmethoden om je het winkelen zo gemakkelijk mogelijk te maken. Je kunt je bestelling vooruitbetalen via bankoverschrijving, iDEAL, DIRECTebanking, PayPal of met je creditcard (rechtstreeks of via ClickandBuy).

Betaal je liever pas bij de levering van je bestelling? Geen probleem. Dat kan op twee manieren: indien je order van klein of middelgroot pakketformaat is, kun je contant afrekenen bij de koerier; is je order van groot of extra groot formaat, dan kun je zowel contant als met je pinpas betalen.

Kan ik bij redcoon ook met creditcard betalen?
Ja, bij redcoon kun je rechtstreeks of via ClickandBuy betalen met je creditcard.

Wat is de Thuiskopieheffing?
De thuiskopieheffing is een vergoeding voor het kopiëren van muziek en films voor privégebruik. Op verzoek van het Ministerie van Justitie, incasseert en verdeelt Stichting de Thuiskopie deze vergoeding. De vergoeding wordt geïnd via organisaties die handelen in datadragers, waaronder redcoon.nl, en verdeeld onder bepaalde auteursrechthebbenden, als (gedeeltelijke) compensatie voor inkomsten die zij mislopen doordat hun werken worden gekopieerd. Onder de auteursrechthebbenden vallen componisten, muzikanten, producenten, auteurs, kunstenaars en regisseurs.

Laptops, tablets, smartphones, harde schijven, ssd’s en harddiskrecorders zijn voorbeelden van producten die onderhevig zijn aan de thuiskopieheffing.

De hoogte van de heffing is mede bepaald aan de hand van de opslagcapaciteit van de datadrager. Voor 2013 gelden de volgende bedragen (exclusief btw):

DatadragerCapaciteit laag tariefLaag tariefCapaciteit basistariefBasistarief

Audiocassette, videocassette, minidisk




€ 0

Geheugenkaart (SD, CF, Memory Stick enz.), usb-stick




€ 0

Spelcomputer met harde schijf
(PlayStation 3, Xbox 360, Wii U enz.)




€ 0

Cd-r(w), dvd-r(w)




€ 0,03

Externe harde schijf (hdd), externe ssd




€ 1,00

Audio-/videospeler: mediaspeler, mp3-/mp4-speler enz.

tot en met 2 GB
€ 1,00
groter dan 2 GB
€ 2,00

Tablet

tot en met 8 GB € 2,50 groter dan 8 GB € 5,00

Laptop, pc, nas, server




€ 5,00

Harddiskrecorder, settopbox (stb)

tot en met 160 GB € 2,50 groter dan 160 GB € 5,00

Smartphone, telefoon met muziekspeler*

tot 16 GB € 2,50 vanaf 16 GB € 5,00

* Bij het bepalen van de capaciteitsgrens bij smartphones en telefoons met een muziekspeler wordt uitgegaan van de maximaal uitbreidbare opslagcapaciteit, dus inclusief de optie voor extra opslag op een SD-kaart. Telefoons zonder mogelijkheden voor uitbreiding van het intern geheugen middels een SD-kaart en zonder intern geheugen waarop muziekbestanden kunnen worden opgeslagen, vallen buiten de regeling.

Voor meer informatie over de thuiskopieheffing verwijzen we je naar het volgende pdf-document op de site van de Rijksoverheid:
Regeling thuiskopieheffingen (Staatsblad 505, 2012)

Wat voor verschillende telefoonabonnementen biedt redcoon aan?
Er zijn diverse mogelijkheden voor het afsluiten van een telefoonabonnement. Je kunt een nieuw abonnement afsluiten inclusief nieuw mobiel nummer. Je kunt overstappen naar een andere provider, of je kunt je huidige abonnement bij een provider verlengen. Kijk voor een uitgebreide uitleg op de overzichtspagina van onze abonnementen.

Hoe lang zijn telefoonaanbiedingen geldig?
De aanbiedingen van een telefoontoestel in combinatie met een abonnement zijn niet onbeperkt geldig. Meestal lopen telefoonaanbiedingen tot het einde van de maand. Het is van belang dat je je contract, volledig ingevuld en met de juiste kopieën, vóór de gestelde afloopdatum van de aanbieding in ons bezit is.

 Bezorging en retournering

Wanneer wordt mijn order geleverd?
Bij een geslaagde betaling via iDEAL, creditcard, PayPal, ClickandBuy, DIRECTebanking of levering onder rembours worden producten afhankelijk van de leveringsstatus binnen 24 tot 48 uur na verzending vanuit ons magazijn aan je geleverd. Direct nadat je order vanuit ons magazijn is verzonden, ontvang je per e-mail een verzendbevestiging.

Bij orders van pakketformaat ontvang je direct na verzending vanuit ons magazijn een e-mail met een track-and-trace-link waarmee je je bestelling kunt volgen. 
Bij orders van groot of extra groot formaat ontvang je de avond voorafgaand aan levering een e-mail en sms waarin staat tussen welke tijdstippen de levering is gepland. Je hoeft dus niet heel de dag thuis te blijven wachten op je bestelling. Zorg er wel voor dat je heel de dag van levering bereikbaar bent op het bij de bestelling opgegeven telefoonnummer.

Wat zijn de levertijden van redcoon.nl?
Voor informatie over de levertijden, klik hier.

Levering van orders van pakketformaat vindt altijd plaats van maandag tot en met zaterdag (feestdagen uitgezonderd). Orders van groot of extra groot formaat worden geleverd op maandag tot en met vrijdag (feestdagen uitgezonderd).

Voor goederen die niet '24-uurs levering' of '48-uurs levering' zijn, geldt dat de levertijd afhankelijk is van logistieke processen en van onze leveranciers. In ieder geval vindt levering plaats binnen vier weken.

Mocht de geschatte leveringstermijn van een artikel veranderen, dan zullen we de op onze website getoonde leveringsstatus zo spoedig mogelijk aanpassen en klanten die het product al besteld hebben per e-mail op de hoogte stellen.

Hoe worden grote producten bezorgd?
De avond voorafgaand aan levering, ontvang je een e-mail en sms waarin staat tussen welke tijdstippen de levering is gepland. Je hoeft dus niet heel de dag thuis te blijven wachten op je bestelling. Zorg er wel voor dat je heel de dag van levering bereikbaar bent op het bij de bestelling opgegeven telefoonnummer.

Hoe kan ik producten terugsturen?
Wil je een product binnen de bedenktijd retourneren? Het is belangrijk dat je de retouropdracht telefonisch of via onze chatservice aan ons doorgeeft. Kijk bij Retourservice voor meer informatie. Valt de datum van je retouraanvraag buiten de bedenktijd? Kijk dan even bij Reparatieservice.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Nee, het is momenteel niet mogelijk om producten af te halen.

Is redcoon door Thuiswinkel.org gecertificeerd?
Ja, redcoon is door Thuiswinkel.org gerechtigd het Certificaat Thuiswinkel Waarborg te voeren. Dat certificaat kun je hier vinden.

Kan ik bij bezorging van nieuwe producten ook mijn oude apparaten inleveren?

Klein, middelgroot of groot pakketformaat

Op het moment dat je je bestelling ontvangt, kun je je oude gelijkwaardige elektrische apparaat direct mee teruggeven aan de pakketbezorger van PostNL of inleveren bij het dichtstbijzijnde PostNL Servicepunt indien je daar je bestelling afhaalt. Zorg er dan wel voor dat het apparaat ontdaan is van vloeistoffen, etensresten, (frituur)vetten en dergelijke.

Je kunt dit doen door je oude gelijkwaardige elektrische apparaat deugdelijk te verpakken in een voldoende stevige doos en deze te adresseren aan:

PostNL Pakketten Recycling
Antwoordnummer 2005
2130RH Hoofddorp

Gelieve dit adres goed leesbaar op de bovenkant van de doos te plakken / schrijven.

Houdt er rekening mee dat de Post NL chauffeur of de PostNL Servicepunt medewerker enkel pakketten aan kan nemen met een maximum formaat van 175 cm x 78 cm x 58 cm en een maximum gewicht van 30 kilo. Om van deze service gebruik te maken, dien je ervoor te zorgen dat het pakket gereed is voor inname op het moment dat de PostNL chauffeur je bestelling komt afgeven. 

Groot of extra groot formaat

Wanneer het gaat om grote of extra grote producten, die geleverd worden met Extra@Home, kan de bezorger ook gratis je oude gelijkwaardige apparaat meenemen. Zorg er dan wel voor dat het apparaat ontkoppeld is, gereed staat en ontdaan is van water, etensresten en dergelijke. (Extra) grote oude apparaten worden uitsluitend op de begane grond afgehaald, tenzij het afhaaladres een etagewoning is die bereikbaar is met een lift. De transporteur bepaalt bij twijfelgevallen ter plaatse zelf of afhaling mogelijk is.

Op de Waddeneilanden kunnen de lokale bezorgpartners van Extra@Home helaas geen oude apparaten meenemen. Wel kun je ze daar kosteloos inleveren bij een milieustraat bij jou in de buurt.

Wanneer kan ik gebruik maken van 24-uurs koerierslevering?
Het is mogelijk om je product door een koerier te laten bezorgen. Dit is alleen van toepassing op mobiele toestellen in combinatie met een abonnement. Het contract van het abonnement kan dan direct getekend worden aan de deur.

 Accountinformatie

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Als je je wachtwoord niet meer weet, kun je gebruik maken van de functie ‘Wachtwoord vergeten?’. Deze functie vind je zowel onder ‘Jouw account’ als tijdens het bestelproces.

Hoe moet je je wachtwoord veranderen?
Je laat ons eerst weten wat je e-mailadres is. Dan krijg je van redcoon binnen enkele minuten een mail met een activatielink. Als je daarop klikt, open je een venster waarin je de mogelijkheid hebt om een nieuw wachtwoord in te vullen.

Kan ik nog gegevens wijzigen als mijn e-mailadres verouderd is of niet meer klopt?
Ja, dat kan. Als je inlogt met je huidige wachtwoord en met het verouderde of niet meer kloppende e-mailadres, kun je gewoon in je account om gegevens te bekijken en bij te werken. Mocht je het e-mailadres waarmee je bij redcoon aangemeld bent niet meer weten, neem dan contact met ons op, bijvoorbeeld via de chatservice. Als je de medewerker die je spreekt dan je klantnummer (KON-R-...) of ordernummer (AUF-R-...), word je snel geholpen aan hernieuwde toegang tot je account.

 Feedback en/of ontevredenheden

Heb je feedback of ben je ergens ontevreden over?
Stuur ons je opmering bij voorkeur per e-mail. Vul hiervoor het contactformulier in. Wij zullen dit zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden.
Onze medewerkers staan je graag te woord en zullen proberen je klacht naar tevredenheid op te lossen.

Ik heb een klacht maar ik word het niet eens met jullie. Wat nu?
Als je het niet eens wordt met ons, dan is het mogelijk je klacht door te sturen naar ‘De Geschillencommissie’ van de Stichting Thuiswinkel.org. Meer informatie over hierover vind je op www.thuiswinkel.org.
Deze optie kiezen is enkel mogelijk wanneer de wij eerst de mogelijkheid hebben gehad het probleem op te lossen.

Postadres
Je kunt je brief richten aan:
Redcoon Benelux B.V.
Havendijk 26
5017AM Tilburg

Korting sparen
Graag up-to-date? Meld je nu aan!

Gekeurde veiligheid

Thuiswinkel Waarborg certificaat

betalen met iDEAL veilig winkelen met SSL

QSHOPS gecertificeerde webshop

Veilig winkelen bij redcoon

kopen met PAYPAL

kopen met creditcard

Feedback?

Je mening betekent veel voor ons! Beoordeel daarom nu redcoon.nl.
Vul het formulier in

Dit bericht verbergenOm je de beste ervaring te bieden, stemmen we onze site af op jouw behoeften door je instellingen en keuzes in cookies op te slaan. Voor meer informatie over cookies of om onze cookies niet toe te staan, klik hier.